2024, випуск 4, c. 22-31

Одержано 10.10.2024; Виправлено 01.11.2024; Прийнято 03.12.2024

Надруковано 18.12.2024; Вперше Online 23.12.2024

https://doi.org/10.34229/2707-451X.24.4.2

Попередня  |  ПОВНИЙ ТЕКСТ  |  Наступна

 

УДК 656.61 + 338.47

Дунайський басейн як високотехнологічний транспортний коридор між Заходом та Сходом

В.М. Горбачук ORCID ID favicon Big,   М.С. Дунаєвський * ORCID ID favicon Big,   С.-Б. Сулейманов ORCID ID favicon Big,   В.В. Годлюк ORCID ID favicon Big,   Д.О. Рибачок ORCID ID favicon Big

Інститут кібернетики імені В.М. Глушкова НАН України, Київ

* Листування: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

Дослідження присвячено розгляду високотехнологічних досягнень та впровадження стійких транспортних технологій у басейні річки Дунай. Аналізуються переваги та значення внутрішніх водних шляхів для глобальної логістики, підкреслюючи важливість комплексних мереж водних шляхів для сучасних технологій, продуктів та послуг. Розглянуто економічні та логістичні аспекти міжнародного співробітництва в Дунайському басейні.

Демонструється, що медіанне значення LPI (індекс логістичної ефективності) для безвихідних до моря країн вище, ніж для прибережних країн (3.3 проти 3.2 відповідно), що пояснюється надійністю сухопутних шляхів та наявністю непрямого доступу до моря через ефективне міжнародне співробітництво. Зазначено роль міжнародних організацій, таких як Дунайська комісія, в покращенні транспортних зв'язків у регіоні.

Обговорюється впровадження стійких транспортних технологій у внутрішньому судноплавстві, що є ключовим для інтеграції транспортної системи у внутрішні логістичні ланцюги. Зокрема, підкреслюється значення вдосконалення якості транспортних послуг, включаючи відстеження, гнучкість та надійність. Наведено приклади співпраці Одеського національного морського університету та Центру кібербезпеки України у розробці сучасних підходів до управління водним транспортом.

Досліджено внесок інших університетів та наукових установ у вивчення транспортних технологій і характеристик транспортних мереж. Окрім технологічних питань, розглянуто проблеми міжнародної конкуренції та інформаційної асиметрії, які є типовими для транспортних коридорів Чорноморського регіону.

Таким чином, стаття підкреслює важливість інтеграції сучасних технологій у транспортні системи та міжнародного співробітництва для розвитку ефективної та екологічно чистої логістики в Дунайському басейні.

 

Ключові слова: внутрішні водні шляхи, транспортні мережі, індекс логістичної ефективності, прибережні і неприбережні країни

 

Цитувати так: Горбачук В.М., Дунаєвський М.С., Сулейманов С.-Б., Годлюк В.В., Рибачок Д.О. Дунайський басейн як високотехнологічний транспортний коридор між Заходом та Сходом. Cybernetics and Computer Technologies. 2024. 4. С. 22–31. https://doi.org/10.34229/2707-451X.24.4.2

 

Список літератури

           1.     Ступницький О.І., Дашкуєв М.А. Інформаційні технології в інфраструктурі глобальних логістичних мереж. Актуальні проблеми міжнародних відносин. 2014. Т. II, № 122. С. 104114.

           2.     Бакаєв А.А., Пирожков С.І., Ревенко В.Л., Бакаєв Л.А., Кутах Ю.А. Міжнародні транспортні коридори України: мережі та моделювання. Т. 2. Водні види транспорту. Київ: Київський університет економіки і технологій транспорту, 2003. 622 с.

           3.     LPI Survey. Washington, DC: World Bank, 2022. 11 p.

           4.     Haddad M., Dessus S., Wiederer C., Arvis J.-F., Ojala L., Shepherd B., Ulybina D. Connecting to Compete 2023. Trade Logistics in an Uncertain Global Economy. The Logistics Performance Index and Its Indicators. Washington, DC: World Bank, 2023. 75 p.

           5.     Kaiser H.F. The application of electronic computers to factor analysis. Educational and Psychological Measurement. 1960. 20 (1). P. 141–151. http://dx.doi.org/10.1177/001316446002000116

           6.     Горбачук В., Дунаєвський М., Сулейманов С.-Б. Інституційні питання розвитку судноплавних внутрішніх водних шляхів України та сусідніх держав по басейну Дунаю. Вчені записки Таврійського національного університету ім. В.І. Вернадського: Економіка та управління. 2019. Т. 2, № 6. С. 121–127.

           7.     Воєвудський Є.Н., Коневцева Н.А., Махуренко Г.С., Тарасова І.П. Економіко-математичні методи і моделі в управлінні морським транспортом. М.: Транспорт, 1988. 384 с.

           8.     Boniar S.M., Korniiko Y.R., Valiavska, N.O. Impediments to the development of Ukrainian inland waterways. Actual Problems of Economics. 2016. 177 (3). P. 246–252.

           9.     Grushevska K., Notteboom T. The development of river-based intermodal transport: the case of Ukraine. Journal of International Logistics and Trade. 2016. 14 (2). P. 182–199. https://doi.prg/10.24006/jilt.2016.14.3.182

       10.     Trofymchuk O.M., Vasyanin V.A. Choosing the capacity of arcs with constraint on flow delay time. Cybernetics and Systems Analysis. 2019. 55 (4). P. 561–569. https://doi.org/10.1007/s10559-019-00165-0

       11.     Gorbachuk V.M. An asymmetric Cournot–Nash equilibrium under uncertainty as a generalized Cournot–Stackelberg–Nash equilibrium. Cybernetics and Systems Analysis. 2007. 43 (4). P. 471–477. https://doi.org/10.1007/s10559-007-0073-3

       12.     Gorbachuk V., Dunaievskyi M., Suleimanov S.-B. Modeling of agency problems in complex decentralized systems under information asymmetry. IEEE Conference on Advanced Trends in Information Theory (December 18–20, Kyiv, Ukraine). 2019. P. 449–454. https://doi.org/10.1109/ATIT49449.2019.9030498

 

 

ISSN 2707-451X (Online)

ISSN 2707-4501 (Print)

Попередня  |  ПОВНИЙ ТЕКСТ  |  Наступна

 

 

            Випуски

 

© Вебсайт та оформлення. 2019-2025,

Інститут кібернетики імені В.М. Глушкова НАН України,

Національна академія наук України.